måndag 3 september 2007

att vara artistisktkreativ!

Fram med almanackan så ska vi kolla när jag egentligen skulle gjort mitt första inlägg...

Det hela började 28 augusti.
Jag skulle egentligen inte ha denna kurs. Men var inte så sugen på den kurs jag fått och gjorde chansningen att gå till creativity kursen för att se om den intresserade mig och i såfall om jag kunde få gå den istället!

Allt gick vägen, och ja nu sitter jag här. Har ingen direkt plan för vad jag ska skriva om men tänkte att jag skulle få ner lite reflektioner från varje lektion.

Eftersom jag inte är en lika ordentlig person som jag önskar att jag skall vara ligger jag redan 6 veckor efter. Idag är 9 oktober, även om det kanske står 3 sep på bloggen.

Försöker dock med lite reflektioner trots att det gått så lång tid (förlitar mig på min spretiga anteckningar).

Vad jag minns från första lektionen som jag fann intressant var när alla fick markera på en linje hur man var kreativ, om man var mer analytisk eller om man gick mer på inspiration, och hur man ville förändras (om man ville det) i sitt sätt att arbeta kreativt.
Jag tror att jag är mest åt det analytiska hållet och önskar att jag var mer åt de artistiska.

Jag lämnade klassrummet med en förhoppning lära mig vara mer "artistiskkreativ" i slutet av denna kurs...

Inga kommentarer: