tisdag 9 oktober 2007

50% plan 50% by accident

Börjar bli många inlägg på samma dag, men så är det när man ligger efter sig själv i sitt liv...

Dagens lektion innehöll mycket intressant, fast inte så jätte mycke om kreativitet. Vad jag fastnade främst för var den biten om att mycket av det som blir av, av de natasha skapade hände av slumpen... Hur kan man då definiera männsikor som mer eller mindre kreativa. Om hon anses vara en kreativ människa, och de hon göra händer av slump, då borde ju alla vara kreativa! Jag tror att alla är kreativa (tror inte att någon kommer att säga imot mig om jag påstår detta heller, men då frågar jag mig hur det kommer sig att man så ofta hör termen "kreativ människa" om alla är det?). Vad de kanske istället handlar om är att lära sig själv se att man är kreativ och våga göra nåt av det.

Nu är jag där igen, vid frågan, vem är den kreativa människan? Börjar hitta en rödtråd.

Inga kommentarer: